free counters

11 feb 2013

Het gekraakte nestkastje

Het is niet te geloven hoe brutaal het pimpelmeesje is, hij kraakt namelijk de woning van de koolmees. Sinds eind september hebben we voor het eerst het nestkastje opgehangen en nog geen paar dagen later werd het kastje al bewoond door het koolmeesje, iedere dag komt hij kijken en is druk bezig daar binnen. Tot op heden, nu heeft de pimpelmees de woning zich toegeëigend, maar de koolmees komt ook nog regelmatig kijken, wel erg leuk. Ik ben benieuwd wie daar in het voorjaar een gezinnetje gaat stichten! 



5 opmerkingen:

Ger zei

Grappig om dit alles gade te slaan en ook nog te fotograferen,Joke.

Ik heb mij laten vertellen dat mezen nog al hoge eisen stellen aan nestkasten en de plaats waar ze hangen,zo zal het invlieggat voor een koolmees groter moeten zijn dan voor de kleinere pimpelmees wanneer een koolmees of pimpelmees koppel na dagen van inspectie serieus het besluit genomen heeft om in dat huisje te gaan nestelen brengen ze met hun snaveltje een markering aan rondom het invlieggat zodat een andere voel weet,dit huisje is bezet.

veel info te vinden:
http://www.ess.sohosted.com/mezen/FAQ.html


Of zou het in de vogelwereld al net zo zijn als vaak in de mensenwereld.....pakken en hebben wat je krijgen kunt...ook al is het van een ander.

Ben benieuwd of er straks jonge vogeltjes en van welk soort uit het ei zullen gaan kruipen.

Lieve groeten!!
Ger

Annula Fotografie zei

Ik ben benieuwd hoor ik ga het goed in de gaten houden het is zo leuk !!!!
Wat een schatjes !
groeten , Annie
http://anniezon.blogspot.nl/

Juffrouw Waardvleugel zei

Ze zijn er snel bij zeg, ben benieuwd wie wint.

Willy. zei

Ik zie heel fiere, kandidaat bewoners, van een prachtig muurhuis!
Mooi!!
Bedankt voor je "grensoverschrijdend" bezoek.
Groetjes,Willy

Helma zei

Prachtige foto's van deze Pimpelmees Joke. Ik dacht even dat het mijn vogelhuisje was hihi... Ik heb dezelfde en ook aan een gele stenen muur, alleen heb ik er Koolmezen in en jij pimpelmezen.
Prachtige en heldere foto's en.... heel leuk dat je in je nestkast zijn komen wonen :-)

Groetjes, Helma